Translate

2015. december 11., péntek

Mézeskalács





Sutizona blogján találtam egy nagyszerű receptet, amit elhatároztam megcsinálok, és Voila, Voila nagyon szuper finom és puha ahogy azt Orsi írta.
Gyorsan elmondom a recept menetét.
Hozzávaló:
500gr liszt
1,5 kiskanál szóda bikarbóna
3 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék
3 evőkanál kakaó
150gr porcukor
250g  Rama kocka
125g méz
2 tojás

A száraz hozzávalókat összekeverem jól, utána hozzáadom a Rama kockát elmorzsolva, eztán a mézet és a tojást és jól összegyúrjuk míg egy jó masszív tésztát nem kapunk. 
És most jön a jó része nem kell pihentetni, mindegyiket kell pihentetni, DE EZT NEM!! NAGYON JÓ!!
Lisztezett deszkán nyújtjuk és szaggatjuk!! 180 fokon kb 8 percig sütjük, először kételkedtem én is, de nem kell, mert tényleg ennyi idő alatt megsül és finom puha lesz. Azt írja Orsi hogy : "Ekkor még puhák, de semmiképpen ne süssük tovább, ahogy hűlnek megszilárdulnak." és tényleg igaz! Tetejét én díszítettem díszítő gyöngyökkel.
Dobozba tároljuk.

Jó étvágyat hozzá!

Ti szoktatok mézeskalácsot sütni? Milyen receptet ismertek?



Puszi Judy


4 megjegyzés: