Translate

2016. június 16., csütörtök

VKP! : "Kötelező olvasmány"




Mai téma kötelező olvasmány volt.
Nekem a nagy kedvencem és 3-szor is kiolvastam egymás után az a Légy Jó Mindhalálig- Móricz Zsigmondtól. Nagyon szerettem ezt a regényt szívhez szóló, Nyilas Misi története.
Debreceni kollégium diákjaként bemutatják az életét milyen volt, én 8. osztályban olvastam de teljesen beleéltem magam, nagyon tetszett ez a regény.
A regény 1920- ban kiadott, kitűnő gyermekregénynek számított ez akkoriban, pedig Móricz Zsigmond nem annak szánta. Végül is  a műfaj lényege, a emberiség és a tisztaság bemutatása a vádakkal szemben. Egyéniségét, jellemét, hitét és múltját ábrázolja egy gyermek, Nyilas Misi kollégiumi diák életében. 
Regényből egy idézet:
"Légy hű mindhalálig, és neked adom az élet koronáját. Akinek van füle, hallja meg, mit mond a Lélek a gyülekezeteknek!"
Ez a mondat a történet mondanivalója, utolsó ítéletre utal,amelynél az győz, aki nem kerül a pokolba.
Ti szerettétek ezt a regény? Benyomásotok róla mi volt?



Nézzétek meg a többiek kedvenc regényeit is. 
puszi Szöszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése